Sortowanie:
Znaleziony: 2 ogłoszenie w kategorii Sport Polska: Wszystkie miasta
podnośniki do jachtu
podnośniki do jachtu
2500 zł
nowe Białystok 30+ kilka dni temu

Podnośniki jachtowe - solidna robota, gruby materiał..Wysokość podnoszenia do 1,5m. Dwie wciągarki łańcuchowe. Odbiór osobisty. Telefon 7x2x9x9x9x4x8x4x8x

Jacht morski Marieholm 32E
Jacht morski Marieholm 32E
65000 zł
Wrocław 30+ kilka dni temu

Po siedmiu latach żeglowania i życia na naszym jachcie, wystawiamy go na sprzedaż. Jest to Szwedzki jacht Marieholm 32E, charakteryzujący się długim kilem i bardzo solidną budową. Model: Marieholm 32E Rok budowy: 1980 Materiał: Laminat Typ: Slup z długim kilem Długość: 9.56 m (32ft) Szerokość: 3.00 m Zanurzenie: 1.60 m W sumie 6 miejsc do spania (2+2+1+1) Silnik: Volvo Penta MD 11C, 23 hp, 1980 Aktualna lokalizacja: Francja, Marsylia “Falkor” nie jest szybki ale świetnie radzi sobie w trudniejszych warunkach i bardzo stabilnie trzyma się na fali (w porównaniu do innych jachtów tej długości). Wraz z nami przepłynął Atlantyk w obie strony (Wielka Brytania - Kanary - Karaiby - Bermudy - Azory - Wielka Brytania w 2018-2019), kilkukrotnie zrobił Zatokę Biskajską (w tym dwa razy sterowany solo), pływał po Morzu Północnym, Kanale La Manche, atlantyckim wybrzeżu Europy i przez ostatnie trzy lata po Morzu Śródziemnym. Wcześniej trzymany był przez poprzednich właścicieli na jeziorach i zimowany na suchym co roku. Jest przygotowany do samodzielnego żeglowania (fały sprowadzone do kokpitu) oraz do przebywania poza marinami (samowystarczalny pod kątem elektryki). Posiada sporo domowego wyposażenia, narzędzi i innych przydatnych drobiazgów - wszystko co potrzebne aby wprowadzić się na niego i zacząć żeglowanie “od zaraz”. To jest już starszy jacht, ale kolejni właściciele dbali o niego dobrze, a i my wyposażyliśmy go i unowocześniliśmy jeszcze nieco. Natomiast, to co jest jego dużą zaletą, a czego nie dostaje się w nowych jachtach, to prawdziwe drewno w środku i przytulny klasyczny wygląd. Sprzedajemy go wyłącznie dlatego, że kupiliśmy już (z myślą o następnym etapie naszych podróży) nieco większy jacht - umożliwiający zainstalowanie pełnego zestawu wyposażenia nurkowego oraz oferujący więcej miejsca dla gości. Decyzja o sprzedaży nie przyszła nam łatwo - mamy nadzieję, że kupi go ktoś, kto tak jak i my kiedyś, zabierze Falkora w piękne rejsy i w nowe przygody. Aktualnie przebywa niedaleko Marsylii na lądzie w stoczni Port Napoleon (Port-Saint-Louis-du-Rhône). Z Polski dostępne są tanie połączenia Ryanair i Wizzair do Marsylii i Nicei. Yard opłacony jest do połowy lipca, w cenę wliczone jest też już wodowanie. Jacht jest pod banderą brytyjską, zwolniony z VAT. Możliwość łatwego przerejestrowania na dowolną banderę. Od przyszłego właściciela/ właścicielki będzie oczywiście zależało, jakie prace będzie chciał/a wykonać nad jachtem - ale teraz, w podstawowym wariancie, można go tylko pomalować świeżą farbą antyporostową i jeszcze tego lata żeglować po Śródziemnym. Chętnie podzielimy się (jeśli będzie to mile widziane oczywiście) naszymi sugestiami, co jeszcze warto byłoby zrobić, gdy czas pozwoli. Natomiast nie ma nic pilnego/niezbędnego - wszystko było na bieżąco wyserwisowane jeszcze jesienią. Przez pewien czas prowadziliśmy kanał na YouTube o naszej podróży tym jachtem - znajdziecie go pod nazwą “Falkorem w rejs”. W pierwszym odcinku “oprowadzamy” po Falkorze, a w kolejnych można zobaczyć jak się nim żegluje. Wykonane naprawy i ulepszenia: - Olinowanie stałe - wanty i sztagi: Kompletnie wymienione na nowe w 2023 wraz z dokumentem inspekcyjnym. - Liny relingowe: Wymienione na nowe w 2023. - Serwis masztu - nowe kable (12v), antena, nowe światło kotwiczne - Serwis kadłuba: czyszczenie , szlifowanie, podkład i nowa farba antyporostowa w 2023. Dzięki dużej staranności kadłub jest w pełni zdrowy - bez śladów osmozy. - Serwis silnika: pełny serwis w 2022, w tym wymiana systemu chłodzenia słodką wodą (nowy, oryginalny), wtryskiwaczy, “mixing elbow”, plus standardowy serwis (olej + filtry) w 2023; nowa pompa chłodzenia słodką wodą w 2021. - Olinowanie ruchome: Większość lin wymieniona w 2018. - Genua: Profesjonalny serwis, wymiana taśmy ochronnej - 2019. - Panele słoneczne + rama w 2021: solidna rama do paneli słonecznych (rury 30/1,5 mm) i nowy panel słoneczny 400W. - Wzmocnienie przedniego sztagu: nowa, masywna płyta kotwiąca w 2019. - Nowy materac w kabinie głównej: materac z gąbki 20 cm, 2021. Lista wyposażenia: ŻAGLE - Grot: standardowy, w dobrym stanie; lazy jack z pokrowcem, liny (w tym 2 refy) doprowadzone do kokpitu. - Genua: 135%, na rolerze; w bardzo dobrym stanie; serwisowana + nowa taśma ochronna w 2019, na rolerze Furlex. - Dodatkowy fok: w dobrym stanie, mało używany. - Mały spinaker: w dobrym stanie, mało używany. SILNIKI - Główny silnik: Volvo Penta Md11 C, oryginalny, ale w pełni sprawny; nowy system chłodzenia, mixing elbow i wtryskiwacze w 2022, wymiana filtrów i oleju + nowa linka gazu w 2023. - Silnik zaburtowy do pontonu: Tohatsu 2-suwowy, 2,5 KM, nowa świeca i impeler. ELEKTRYKA - Akumulator LiFePo: 280Ah, zainstalowany w 2021. - Ładowarka DC - DC: Victron, zainstalowana w 2021, sterowana przez Bluetooth. - Panele słoneczne na ramie: 400W, rama stal nierdzewna 30 mm + podnośniki do pontonu. - 3 w 1 - ładowarka, inwerter, i kontroler mppt: 1000W inwerter, zainstalowany w 2021. ELEKTRONIKA - VHF: ICOM, nowa antena w 2023. - AIS: Transponder - Matsutec 33A, nowa antena AIS zainstalowana w 2023. - Chartplotter: Garmin, nie zainstalowany. - Głębokościomierz: Fishfinder, nie zainstalowany, prawdopodobnie potrzebny nowy przetwornik. - Autopilot: Własnoręcznie wykonany - kopia autopilota Pelagic, zbudowany z elektroniki Raymarine i wytrzymałego siłownika jako części mechanicznej, do tego zapasowy kontroler autopilota PyPilot. - PLB: Bateria po gwarancji. OGRZEWANIE I INSTALACJA WODNA - Ogrzewanie: Parafinowe Wallas, serwisowany w 2018; mało używany po serwisie. - Pompy wody: 3x pompa nożna. - Toaleta: Jabsco marine manualna toaleta. - Zbiornik black water: ok. 15L, opróżniany ręczną pompą lub na stacji przez złącze pokładowe. OŚWIETLENIE - Światła nawigacyjne: Przednie rozdzielone kolorowe, tylne białe, wszystkie LED. - Światło na szczycie masztu: Światło kotwiczne. - Oświetlenie kabiny: Różne, wszystkie LED. BEZPIECZEŃSTWO - Kamizelki ratunkowe pneumatyczne 4x - Tratwa ratunkowa (bez aktualnego przeglądu) - Koło ratunkowe - Gaśnica. - Koc gaśniczy. KAMBUZ - Kuchenka: Origo, 2-palnikowa kuchenka na alkohol. - Lodówka: Isoterm, 12v. Kompresor w bakiście rufowej więc praktycznie bezgłośna. - Zlew: Jednokomorowy z pokrywą; pompy nożne - słodka i słona woda. - Piekarnik: Działa tylko na zasilaniu 220V z lądu. KOTWICE - Główna: Składany typ, 12 kg, 5 m łańcucha, 35 m liny (lina wymieniona w 2023). - Rufowa/zapasowa: Bruce 7 kg. PONTON - Ponton - Kappa Tender - 4 osobowy, w pełni sprawny bez przecieków. Słabe strony do rozważenia: 1. Jacht posiada wciąż oryginalny silnik. Jest to prosty i wytrzymały model Volvo Penta, regularnie serwisowany i nigdy nas nie zawiódł, zawsze startuje od razu, etc… no ale ma swój wiek i trudno z tym dyskutować - wygląda już staro, podcieka odrobinę olejem i jest dość głośny. Jak każdy starszy diesel, wymaga też od czasu do czasu uzupełnienia oleju. 2. Elektryce przydałoby się uporządkowanie. Jest bezpieczna, ale jej stan jest odzwierciedleniem historii wielu zmian dokonywanych przez kolejnych właścicieli - zajmuje chwilę doszukanie się co do czego służy. Aktualnie nie ma jednego scentralizowanego panelu elektrycznego. 3. Trzeba zainstalować echosondę - jest już kupiona, ale najprawdopodobniej będzie wymagała innego transducera niż obecnie zainstalowany (stara echosonda padła gdzieś na Atlantyku). --- Poważnie zainteresowanych prosimy o kontakt - prześlemy więcej informacji i zdjęć oraz odpowiemy na szczegółowe pytania o stanie jachtu. Póki jesteśmy w okolicy, chętnie pomożemy też przyszłemu właścicielowi i pokażemy co jak działa, gdzie co jest, etc. Naszym zdaniem jest to świetna szansa dla kogoś, kto planuje kupić swój pierwszy jacht i ma ograniczony budżet ale chciałby kupić jacht, który jest wystarczająco dzielny nawet na ocean, gotowy do żeglowania i po niewielkich inwestycjach nada się, aby popłynąć nim w kolejną dalszą wyprawę.

Filtr