Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrz

Sortowanie:
Znaleziony: 1 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrz
Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrz
nowe Łódź 21 dni plecy

Tożsamość kulturowa, religijność i edukacja religijna postrzegana z perspektywy społeczności szkół z polskim językiem nauczania Ewa Ogrodzka-Mazur, Urszula Klajmon-Lech, Aniela Różańska Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2014 ISBN: 978-83-7780-910-5 liczba stron: 222 oprawa miękka . Spis treści . Tadeusz Lewowicki Przedmowa Ewa Ogrodzka-Mazur Wprowadzenie Ewa Ogrodzka-Mazur Tożsamość kulturowa dzieci, rodziców i nauczycieli — między etnicznością a integracją Wstęp: Kim jestem? Kim jesteśmy? — dylematy konstruowania tożsamości człowieka we współczesnym świecie 1.1. Tożsamość, tożsamość kulturowa, tożsamość międzykulturowa — ujęcia definicyjne 1.1.1. Tożsamość 1.1.2. Tożsamość kulturowa 1.1.3. Tożsamość międzykulturowa 1.2. Tożsamość europejska w kontekście współczesnych migracji 1.3. Tożsamość i edukacja 1.4. Zachowania tożsamościowe społeczności szkół z polskim językiem nauczania — wyniki badań 1.4.1. Poczucie tożsamości i identyfikacje narodowe 1.4.2. Strategie kulturalizacyjne Konkluzje Aniela Różańska Tożsamość religijna dzieci uczących się w szkołach z polskim językiem nauczania Wstęp 2.1. Religia, religijność, tożsamość religijna — rozróżnienia definicyjne 2.1.1. Religia 2.1.2. Religijność 2.1.3. Tożsamość religijna 2.2. Edukacja religijna a kształtowanie tożsamości religijnej 2.3. Krajobraz religijny i wyznaniowy w Polsce 2.4. Emigracja, wielokulturowość a przemiany religijności młodzieży 2.5. Religijność społeczeństwa austriackiego i edukacja religijna w Austrii 2.6. Religijność społeczeństwa francuskiego 2.7. Religijność społeczeństwa czeskiego i edukacja religijna w Republice Czeskiej 2.8. Religia na pograniczu polsko-czeskim — na Zaolziu 2.9. Komponenty tożsamości religijnej uczniów — wyniki badań 2.9.1. Tożsamość wyznaniowa 2.9.2. Poczucie religijności 2.9.3. Rozmowy dotyczące problematyki wiary 2.9.4. Praktyczny wymiar tożsamości religijnej 2.9.5. Otwarta tożsamość religijna — uwarunkowania i możliwości jej kształtowania 2.9.6. Edukacja religijna miejscem kształtowania otwartej tożsamości? Konkluzje Urszula Klajmon-Lech Edukacja religijna uczniów ze szkół z polskim językiem nauczani Wstęp. Edukacja religijna wobec przemian społeczno-kulturowych 3.1. Modele nauczania religijnego 3.2. Idea edukacji religijnej a wyzwania edukacji międzykulturowej 3.3. Edukacja religijna wobec potrzeb i oczekiwań Polaków mieszkających za granicą 3.4. Wychowanie w rodzinie podstawą formacji religijnej 3.5. Szkolna katecheza 3.6. Duszpasterstwo jako forma edukacji religijnej 3.6.1. Działalność Kościoła Polskiego w Wiedniu 3.6.2. Działalność Parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Marii Panny w Paryżu 3.6.3. Polska Rzymskokatolicka Parafia w Pradze 3.6.4. Parafia Boskiego Serca Pana w Czeskim Cieszynie 3.6.5. Ewangelicka Parafia Apostołów Piotra i Pawła na Niwach w Czeskim Cieszynie 3.7. Zaangażowanie w życie wspólnotowe parafii . Konkluzje Bibliografia Summary Wykaz publikacji w serii „Edukacja Międzykulturowa” Nota o autorach