Sortowanie:
Znaleziony: 4 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Teoria wychowania
Teoria wychowania
10 zł
nowe 30+ kilka dni temu

Teoria wychowania Mieczysław Łobocki Stan: bardzo dobry Kilka stron zakreślonych

Dzieje myśli szwedzkiej XX wieku. Od narodowego konserwatyzm
Dzieje myśli szwedzkiej XX wieku. Od narodowego konserwatyzm
Łódź 16 dni plecy

Dzieje myśli szwedzkiej XX wieku. Od narodowego konserwatyzmu do globalizmu Ewa Piotrowska Wydawnictwo Naukowe UAM Poznań 2006 ISBN: 83-232-1614-2 liczba stron: 298 oprawa miękka . Spis treści . Wstęp Rozdział I. Pomiędzy narodowym konserwatyzmem a wychowawczym radykalizmem 1. Ideowe i narodowe dylematy szwedzkich konserwatystów u progu XX wieku 2. Podstawy filozofii polityki Haralda Hjärne i Rudolfa Kjelléna 3. Filozofia wychowania Ellen Key. Źródła i opracowania Rozdział II. Szkoła uppsalska w szwedzkiej myśli filozoficznej 1. Uppsala jako ośrodek filozofii akademickiej końca XIX wieku 2. Teoria wiedzy i poznania Axela Hägerstrőma 3. Sprawy moralne w refleksji filozoficznej Hägerstrőma 4. Filozofia prawa Hägerstrőma 5. Problematyka społeczna i kulturowa w poglądach Hägerstrőma 6. W kręgu filozofii Hägerstrőma — Karl Zachrias Knut Hedvall 7. Filozofia Adolfa Phaléna 8. Epigoni szkoły uppsalskiej Źródła i opracowania Rozdział III. Szkoła filozoficzna z Lund. Problemy, dylematy i osiągnięcia 1. Lund jako ośrodek refleksji i debat filozoficznych 2. Poglądy filozoficzne Hansa Larssona. Założenia ogólne 3. Psychologizm w konstrukcjach filozoficznych Larssona 4. Intuicja i problemy estetyki w poglądach Larssona 5. O kulturze, moralności i wychowaniu w koncepcji Larssona 6. Refleksje prawno-polityczne i moralne Larssona 7. Inni przedstawiciele filozofii ośrodka z Lund 8. W kręgu uczniów Hansa Larssona 9. Alf Ahlberg jako uczeń Larssona 10. Wizja kultury w poglądach Johna Landquista Źródła i opracowania Rozdział IV. Szwedzka filozofia lat trzydziestych i czterdziestych 1. Kierunek psychologizujący oraz społeczno-kulturowy w szwedzkiej filozofii 2. Skandynawski realizm prawa podstawy filozoficzne 3. Filozofia polityki Herberta Tingstena 4. O nową inżynierię społeczną. Podstawy filozoficzne 5. Debaty filozoficzne nad ludzką osobowością, humanizmem i kulturą 6. W kręgu filozofii analitycznej — poglądy Andersa Wedberga Źródła i opracowania Rozdział V. Filozofia szwedzka ostatniego półwiecza 1. W kręgu filozofii analitycznej i sporów religijnych — myśl Ingemara Hedeniusa 2. Anglosaska filozofia analityczna a Szwecja okresu powojennego . 3. Filozofia i teoria nauki 4. W kręgu radykalnych rozstrzygnięć filozoficznych i społeczno-ekonomicznych 5. Kwestie etyczno-religijne w powojennej filozofii szwedzkiej. 6. Szwedzka filozofia człowieka ostatniego ćwierćwiecza . 7. O nową ocenę historii myśli ludzkiej 8. U progu ery informacji i globalizacji Źródła i opracowania Zakończenie . Indeks nazwisk The history of Swedish thought in the 20th century. From national conservatism to globalism (Summary)

Natura vs kultura. Pedagogiczne konteksty sporu w poradnikac
Natura vs kultura. Pedagogiczne konteksty sporu w poradnikac
Łódź 16 dni plecy

Natura vs kultura. Pedagogiczne konteksty sporu w poradnikach wychowawczych Joanna Mysiakowska Wydawnictwo Naukowe Dolnośląskiej Szkoły Wyższej Wrocław 2016 ISBN: 978-83-65408-07-5 liczba stron: 265 oprawa miękka . Spis treści . ROZDZIAŁ I NATURA LUDZKA A WYCHOWANIE – PRZEGLĄD WYBRANYCH KONCEPCJI 1. Przegląd wybranych koncepcji natury ludzkiej według wyróżnionych perspektyw analitycznych 1.1. Perspektywa I – istnienie–nieistnienie natury ludzkiej 1.1.1. Tabula rasa – doktryna czystej tablicy – koncepcje negujące istnienie natury ludzkiej 1.1.2. Koncepcje opierające się na założeniu istnienia natury ludzkiej 1.2. Perspektywa II – moralność natury ludzkiej 1.2.1. Konfucjanizm, judaizm i chrześcijaństwo – jako źródła opisu natury ludzkiej w pespektywie moralności 1.3. Perspektywa III – zmienność–niezmienność natury ludzkiej 1.3.1. Rozwój jako melioryzm natury ludzkiej. Koncepcje J. Piageta, L. Wygotskiego, P. Gärdenforsa 1.3.2. Pejoryzm – niezmienność natury ludzkiej Teorie T. Hobbesa, E. Burke’a, V. Pareta 1.4. Perspektywa IV – elitaryzm–egalitaryzm natury ludzkiej 1.4.1. Elitaryzm – „Ludzie są ze swojej natury nierówni” 1.4.1.1. Płeć jako czynnik stratyfikacji społecznej 1.4.1.2. Współczesna perspektywa badań Genderowych w Polsce – rodzina i szkoła 1.4.2. Egalitaryzm 2. Wybrane koncepcje wychowania a koncepcje natury dziecka – przegląd 2.1. Obrazy dziecka na tle rozwoju historycznego 2.1.1. Dziecko jako projekt i produkt – adultystyczna relacja pomiędzy dzieckiem i dorosłym 2.1.2. Dziecko jako partner – izonomiczny model relacji dziecko–dorosły 2.1.3. Obraz dziecka kompetentnego i autonomiczny model relacji dziecko–dorosły 2.2. Wybrane koncepcje wychowania – pedagogika adaptacyjna i emancypacyjna 2.2.1. Pedagogika adaptacyjna 2.2.1.1. Pedagogika behawiorystyczna 2.2.1.2. Pedagogika konserwatywna i autorytarna 2.2.2. Pedagogika emancypacyjna 2.2.2.1. Koncepcje antyautorytarne 2.2.3. Podsumowanie 2.3. Wychowanie z perspektywy genetyki behawioralnej ROZDZIAŁ II TEORETYCZNO-METODOLOGICZNA PERSPEKTYWA BADAŃ 1. Teoretyczne źródła perspektywy badawczej – krytycznej analizy dyskursu 1.1. Zdrowy rozsądek – źródło wiedzy o rzeczywistości i o naturze człowieka 1.2. Zwrot lingwistyczny i teoria dyskursu – lingwistyczne zaplecze analizy dyskursu 1.3. Dyskurs w KAD 1.4. Metoda badawcza – KAD jako rodzaj analizy tekstu 2. Poradniki jako swoisty dyskurs – charakterystyka gatunku 2.1. Fenomen popularności poradników w kontekście kulturowym 2.2. Poradniki w perspektywie poradoznawczej ROZDZIAŁ III CZĘŚĆ EMPIRYCZNA. NATURA, WYCHWANIE, PŁEĆ W WYBRANYCH PORADNIKACH WYCHOWAWCZYCH 1. Struktura badanych poradników 1.1. Formuły inicjujące poradników (przedmowa, wstęp itp.), sylwetki autorów, ich motywacja twórcza, misja poradników 1.2. Styl i metody społecznego wpływu analizowanych poradników 2. Przekaz badanych poradników 2.1. Obrazy dziecka 2.1.1. Dziecko jako Priorytet 2.1.2. Idea Superdziecka 2.1.3. Dziecko jako „Inny niż Dorosły” 2.2. Wizerunki rodziców – rodzice to znaczy matki 2.1.1. Dyskurs dominujący 2.1.2. Dyskurs psychologizującej matki 2.3. Koncepcje wychowania obecne w badanych poradnikach 2.3.1. Dyskurs naukowy w wersji poradnikowej 2.3.2. Nauka i zdrowy rozsądek w wychowaniu – o pozytywnej dyscyplinie jako złotym środku wychowawczym 2.4. Płeć w wychowaniu KONKLUZJA . BIBLIOGRAFIA

Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w lata
Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w lata
Łódź 16 dni plecy

Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989–2012 Danuta Apanel Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2014 ISBN: 978-83-7780-804-7 liczba stron: 563 oprawa twarda . Spis treści . Wykaz skrótów Wstęp Rozdział I Geneza i rozwój koncepcji integracyjnych w edukacji 1. Prekursorzy koncepcji integracyjnych w edukacji 1.1. Idea integracji w myśli pedagogicznej okresu odrodzenia 1.2. Idea integracji w poglądach pedagogicznych XVII i XVIII wieku 1.3. Koncepcje integracyjne w edukacji w poglądach pedagogicznych XIX i XX wieku 2. Rozwój podstaw teoretycznych kształcenia integracyjnego w XX i XXI wieko 2.1. Podstawy teoretyczne kształcenia integracyjnego w XX i XXI wieku — założenia wstępne 2.2. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w poglądach i działalności papieża Jana Pawła II 2.3. Początki teorii kształcenia integracyjnego na świecie 2.4. Teoria kształcenia integracyjnego w poglądach polskich pedagogów, socjologów i psychologów w XX i XXI wieku 3. Modele w edukacji integracyjnej we współczesnym świecie 3.1. Modele kształcenia integracyjnego — wprowadzenie 3.2. Przykłady rozwiązań w kształceniu osób niepełnosprawnych na świecie 3.2.1. Model kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Niemczech 3.2.2. Model kształcenia integracyjnego w Anglii 3.2.3. Model edukacji integracyjnej we Włoszech 3.2.4. Model edukacji integracyjnej w Danii 3.2.5. Japoński model kształcenia osób niepełnosprawnych 4. Koncepcje integracyjne w teorii i doświadczeniach w Polsce współczesnej 4.1. Koncepcje kształcenia integracyjnego w Polsce - zagadnienia ogólne 4.2. Koncepcja pełnej integracji w kształceniu 4.3. Koncepcja integracji niepełnej w kształceniu 4.4. Koncepcja integracji częściowej w kształceniu 4.5. Inne koncepcje integracyjne w kształceniu osób niepełnosprawnych — podstawy teorii i doświadczeń 4.6. Edukacja włączająca jako koncepcja kształcenia integracyjnego — główne założenia Rozdział II Niepełnosprawność w Polsce w latach 1989—2012 w aspekcie psychomedycznym i prawno-społecznym 1. Niepełnosprawność w świetle statystyki 2. Rodzaje niepełnosprawności 2.1. Pojęcie niepełnosprawności 2.2. Niepełnosprawność fizyczna 2.3. Niepełnosprawność sensoryczna 2.3.1. Osoby niewidome i niedowidzące 2.3.2. Osoby niesłyszące i niedosłyszące 2.4. Niepełnosprawność intelektualna 2.5. Choroby psychiczne 2.5.1. Zaburzenia psychiczne psychotyczne 2.5.2. Zaburzenia psychiczne niepsychotyczne 2.6. Autyzm 2.7. Schizofrenia dziecięca i zespoły borderline 3. Prawa osób niepełnosprawnych 3.1. Prawa osób niepełnosprawnych w nauce Kościoła katolickiego 3.2. Międzynarodowa ochrona praw osób niepełnosprawnych 3.3. Podstawowe prawa osób niepełnosprawnych w Polsce 4. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności - aspekt etyczny 4.1. Relacje społeczne z człowiekiem niepełnosprawnym zagadnienia ogólne 4.2. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności Rozdział III Polskie doświadczenia w zakresie integracji edukacyjnej 1. Podstawy prawne, organizacyjne i instytucjonalne kształcenia i wychowania w systemie integracyjnym w Polsce 2. Sieć placówek integracyjnych w Polsce i jej zmiany 3. Specyfika organizacji pracy w placówkach integracyjnych Rozdział IV Praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989—2012 1. Integracyjne placówki wychowania przedszkolnego 2. Edukacja integracyjna na poziomie szkoły podstawowej 3. Edukacja integracyjna na poziomie gimnazjum 4. Ponadgimnazjalne szkoły integracyjne 5. Kształcenie osób niepełnosprawnych w szkolnictwie wyższym 6. Instytucje i organizacje wspierające oświatowe działania integracyjne w Polsce 6.1. Działalność instytucji, organizacji, stowarzyszeń publicznych na rzecz edukacji integracyjnej 6.2. Organizacje pozarządowe, stowarzyszenia i fundacje Rozdział V Specyfika pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej 1. Kompetencje w edukacji integracyjnej 2. Rola w organizowaniu codziennych zajęć edukacyjnych 3. Rola nauczyciela jako opiekuna-wychowawcy w integracyjnej grupie wychowawczej 4. Współpraca z rodzicami uczniów jako ważny aspekt pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej 5. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej . Podsumowanie — synteza problemów edukacji integracyjnej w kontekście zebranych materiałów historycznych Bibliografia Wykaz rycin Wykaz tabel Wykaz wykresów Summary Indeks nazwisk Załączniki