Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w polsce w lata

Sortowanie:
Znaleziony: 1 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w lata
Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w lata
nowe Łódź 17 dni plecy

Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989–2012 Danuta Apanel Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2014 ISBN: 978-83-7780-804-7 liczba stron: 563 oprawa twarda . Spis treści . Wykaz skrótów Wstęp Rozdział I Geneza i rozwój koncepcji integracyjnych w edukacji 1. Prekursorzy koncepcji integracyjnych w edukacji 1.1. Idea integracji w myśli pedagogicznej okresu odrodzenia 1.2. Idea integracji w poglądach pedagogicznych XVII i XVIII wieku 1.3. Koncepcje integracyjne w edukacji w poglądach pedagogicznych XIX i XX wieku 2. Rozwój podstaw teoretycznych kształcenia integracyjnego w XX i XXI wieko 2.1. Podstawy teoretyczne kształcenia integracyjnego w XX i XXI wieku — założenia wstępne 2.2. Integracja społeczna osób niepełnosprawnych w poglądach i działalności papieża Jana Pawła II 2.3. Początki teorii kształcenia integracyjnego na świecie 2.4. Teoria kształcenia integracyjnego w poglądach polskich pedagogów, socjologów i psychologów w XX i XXI wieku 3. Modele w edukacji integracyjnej we współczesnym świecie 3.1. Modele kształcenia integracyjnego — wprowadzenie 3.2. Przykłady rozwiązań w kształceniu osób niepełnosprawnych na świecie 3.2.1. Model kształcenia uczniów niepełnosprawnych w Niemczech 3.2.2. Model kształcenia integracyjnego w Anglii 3.2.3. Model edukacji integracyjnej we Włoszech 3.2.4. Model edukacji integracyjnej w Danii 3.2.5. Japoński model kształcenia osób niepełnosprawnych 4. Koncepcje integracyjne w teorii i doświadczeniach w Polsce współczesnej 4.1. Koncepcje kształcenia integracyjnego w Polsce - zagadnienia ogólne 4.2. Koncepcja pełnej integracji w kształceniu 4.3. Koncepcja integracji niepełnej w kształceniu 4.4. Koncepcja integracji częściowej w kształceniu 4.5. Inne koncepcje integracyjne w kształceniu osób niepełnosprawnych — podstawy teorii i doświadczeń 4.6. Edukacja włączająca jako koncepcja kształcenia integracyjnego — główne założenia Rozdział II Niepełnosprawność w Polsce w latach 1989—2012 w aspekcie psychomedycznym i prawno-społecznym 1. Niepełnosprawność w świetle statystyki 2. Rodzaje niepełnosprawności 2.1. Pojęcie niepełnosprawności 2.2. Niepełnosprawność fizyczna 2.3. Niepełnosprawność sensoryczna 2.3.1. Osoby niewidome i niedowidzące 2.3.2. Osoby niesłyszące i niedosłyszące 2.4. Niepełnosprawność intelektualna 2.5. Choroby psychiczne 2.5.1. Zaburzenia psychiczne psychotyczne 2.5.2. Zaburzenia psychiczne niepsychotyczne 2.6. Autyzm 2.7. Schizofrenia dziecięca i zespoły borderline 3. Prawa osób niepełnosprawnych 3.1. Prawa osób niepełnosprawnych w nauce Kościoła katolickiego 3.2. Międzynarodowa ochrona praw osób niepełnosprawnych 3.3. Podstawowe prawa osób niepełnosprawnych w Polsce 4. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności - aspekt etyczny 4.1. Relacje społeczne z człowiekiem niepełnosprawnym zagadnienia ogólne 4.2. Stosunek społeczeństwa do niepełnosprawności Rozdział III Polskie doświadczenia w zakresie integracji edukacyjnej 1. Podstawy prawne, organizacyjne i instytucjonalne kształcenia i wychowania w systemie integracyjnym w Polsce 2. Sieć placówek integracyjnych w Polsce i jej zmiany 3. Specyfika organizacji pracy w placówkach integracyjnych Rozdział IV Praktyka kształcenia integracyjnego w Polsce w latach 1989—2012 1. Integracyjne placówki wychowania przedszkolnego 2. Edukacja integracyjna na poziomie szkoły podstawowej 3. Edukacja integracyjna na poziomie gimnazjum 4. Ponadgimnazjalne szkoły integracyjne 5. Kształcenie osób niepełnosprawnych w szkolnictwie wyższym 6. Instytucje i organizacje wspierające oświatowe działania integracyjne w Polsce 6.1. Działalność instytucji, organizacji, stowarzyszeń publicznych na rzecz edukacji integracyjnej 6.2. Organizacje pozarządowe, stowarzyszenia i fundacje Rozdział V Specyfika pracy nauczyciela w edukacji integracyjnej 1. Kompetencje w edukacji integracyjnej 2. Rola w organizowaniu codziennych zajęć edukacyjnych 3. Rola nauczyciela jako opiekuna-wychowawcy w integracyjnej grupie wychowawczej 4. Współpraca z rodzicami uczniów jako ważny aspekt pracy dydaktycznej i opiekuńczo-wychowawczej 5. Kształcenie, dokształcanie i doskonalenie zawodowe nauczycieli dla potrzeb edukacji integracyjnej . Podsumowanie — synteza problemów edukacji integracyjnej w kontekście zebranych materiałów historycznych Bibliografia Wykaz rycin Wykaz tabel Wykaz wykresów Summary Indeks nazwisk Załączniki