Sztuka i jej miejsce w edukacji międzykulturowej. idee, konc

Sortowanie:
Znaleziony: 1 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Sztuka i jej miejsce w edukacji międzykulturowej. Idee, konc
Sztuka i jej miejsce w edukacji międzykulturowej. Idee, konc
nowe Łódź 30+ kilka dni temu

Sztuka i jej miejsce w edukacji międzykulturowej. Idee, koncepcje, i rozwiązania metodyczne Anna Józefowicz, Jarosław Chaciński, Elżbieta Krysztofik-Gogol, Tomasz Adamski Wydawnictwo Adam Marszałek Toruń 2015 ISBN: 978-83-8019-268-3 liczba stron: 189 oprawa miękka . Spis treści . Wstęp 1. Muzyka 1.1. Wprowadzenie 1.2. Pomiędzy tym, co „własne”, a tym, co „obce” w muzyce – próba określenia podstawy dla muzycznie zorientowanej edukacji międzykulturowej 1.3. Edukacja międzykulturowa i edukacja muzyczna – cele, założenia i ogólna charakterystyka 1.4. Muzyczna edukacja międzykulturowa na przykładzie poznawania sztuki ludowej różnych kultur 1.5. Muzyczna edukacja międzykulturowa w polskiej szkole – impulsy, propozycje i dydaktyczne rozwiązania 1.6. Przykładowe lekcje muzycznej edukacji międzykulturowej 1.6.1. Muzyka ludowa Niemiec 1.6.2. Sakralna muzyka Kościoła ewangelicko-augsburskiego 1.6.3. Żydowska muzyka ludowa – pieśni jidysz i muzyka klezmerska 1.6.4. Ukraińska muzyka ludowa 1.6.5. „Ocalały z Warszawy” Arnolda Schoenberga – pamięć o Holocauście wyrażona językiem muzyki współczesnej 1.7. Refleksje końcowe 2. Taniec i ruch 2.1. Wprowadzenie 2.2. Taniec a idea edukacji międzykulturowej 2.3. Zacznij od siebie – praca nad świadomością swego ciała i ruchu 2.4. Intuicja i poczucie bezpieczeństwa – przygotowanie do „współbycia” z Innymi 2.5. Idea dialogu i komunikowania się a doświadczenie ruchu autentycznego 2.6. Podsumowanie 3. Literatura dla dzieci i młodzieży 3.1. Wprowadzenie 3.2. Klasyka baśniowa a temat Inności 3.3. Międzykulturowe bajki 3.4. Podania, legendy, lokalne opowieści ludowe – możliwości ich wykorzystania dla celów edukacji międzykulturowej 3.5. Spotkania z Innym w kanonie i poza kanonem lektur szkolnych 3.6. Przegląd, miejsce i znaczenie najnowszej prozy dziecięcej i młodzieżowej dla celów edukacji międzykulturowej 3.7. Propozycje metodyczne – impuls do dyskusji 4. Film 4.1. Wprowadzenie 4.2. Szwecja, czyli idealny system, który nie działa 4.2.1. Zozo wśród jasnowłosych Szwedów 4.2.2. Gra imigrantów z systemem 4.3. Australia i Nowa Zelandia – w stronę kultury tradycyjnej 4.3.1. Molly wraca do domu 4.4. Izrael, czyli wieloetniczność 4.5. Wielka Brytania, czyli dziewczyny chcą żyć po swojemu 4.6. Polska: Diabły, diabły, czyli Żydzi i Cyganie 4.7. Wychowanie przez film. Warsztaty filmowe 4.8. Wszyscy jesteśmy nomadami. Refleksje końcowe . Bibliografia Noty o autorach