Prowadź swój pług przez kości umarłych

Sortowanie:
Znaleziony: 2 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Prowadź swój pług przez kości umarłych
Prowadź swój pług przez kości umarłych
5 zł
nowe Szczecin 30+ kilka dni temu

Sprzedam nową książkę "Prowadź swój pług przez kości umarłych" Olgi Tokarczuk, rok wydania 2019.

Jak działać za pomocą słów? Proza Olgi Tokarczuk jako dyskur
Jak działać za pomocą słów? Proza Olgi Tokarczuk jako dyskur
Łódź 30+ kilka dni temu

Jak działać za pomocą słów? Proza Olgi Tokarczuk jako dyskurs krytyczny Katarzyna Kantner TAiWPN UNIVERSITAS ISBN: 978-83-242-2706-8 Kraków 2019 liczba stron: 336 oprawa miękka ze skrzydełkami . Spis treści . Wykaz skrótów WSTĘP Rozdział I: Dyskurs metaliteracki Olgi Tokarczuk 1. Paratopia (pisarz jako „samotnik”, „kloszard”, „medium”, „heretyk”, „światotwórca”) 2. Dyskurs zwany fikcją 3. Pisarz wobec wspólnoty 4. Literatura a inne dyskursy 4.1. Literatura a religia 4.2. Literatura a filozofia 4.3. Literatura a nauka 5. Genologia i kompozycja 6. Ethos Rozdział II: O przekraczaniu dyskursywnej granicy między człowiekiem a zwierzęciem 1. Literatura jako dyskurs 2. Literatura a „wola prawdy” 3. Antropocentryczne wykluczenie 4. Dyskursy o wykluczeniu, dyskursy wykluczenia i dyskursy wykluczonych 5. „My – oni”. Konstruowanie podmiotu dyskursu wykluczonych 6. Prawo głosu (o mechanizmach legitymizacji i delegitymizacji) 7. O tych, którzy są „w Prawie”, i o tych, którzy nie są 8. Prawda i bluźnierstwo 9. „Odwrotna eucharystia” i posthumanistyczna transsubstancjacja 10. Kryminał – kwestia gatunku 11. Prowadź swój pług przez kości umarłych w kontekście dyskursu środowiska ekoaktywistów 12. Inny punkt widzenia – literackie konceptualizacje pozaludzkich sposobów odbierania świata 13. Milczenie zwierząt 14. Bios i zoe Rozdział III: Dyskurs postsekularny w prozie Olgi Tokarczuk 1. Podróż ludzi Księgi 1.1. Niemota i milczenie transcendentne 1.2. „Trzecia droga” – alchemia jako nieudana próba 1.3. „Jestem” jako asercja 2. Prawiek i inne czasy 3. Dom dzienny, dom nocny 3.1. Historia Paschalisa – żywot nienormatywny 3.2. Nożownicy – antypsalm 4. Anna In w grobowcach świata 5. Bieguni 5.1. Ewangelia wygnanego Boga 5.2. Dies irae – sąd nad stwórcą 6. Księgi Jakubowe (o rewolucji w języku) 6.1. Frankizm jako „przynaglanie końca” 6.2. Herezja i ortodoksja 6.3. Mesjasz jako fabulator 6.4. Karnawał mesjański 6.5. Mesjasz jako tłumacz 6.6. Mesjasz jako ideolog Rozdział IV: Polacy i Inni. Dyskursywne relacje międzyetniczne w prozie Olgi Tokarczuk 1. Czy „Tokarczuk” to jest polskie nazwisko? 2. Relacja pierwsza: Polacy i Żydzi 2.1. Prawiek i inne czasy 2.2. Księgi Jakubowe 3. Relacja druga: Polacy i Niemcy 3.1. Prawiek i inne czasy 3.2. Dom dzienny, dom nocny 4. Relacja trzecia: Polacy a narody „Wschodu” 4.1. Prawiek i inne czasy: smutny bies – casus Iwana Mukty 4.2. Ostatnie historie: „Panna z dalekiego kraju” – casus Paraskewii Rozdział V: Dyskurs a rzeczywistość psychiczna 1. Che Guevara: obłęd jako dyskurs, który zaraża 2. Bieguni 2.1. Psycho(ideo)logia i ucieczka w przypadkowość 2.2. Kunicki – obłęd jako czytanie znaków 3. E.E. 3.1. Przypadek panny E.E. / przypadek pacjentki S.W. 3.2. Podmiot „mediumiczny” – osobowość w fazie kryzysu 3.3. Kryzys racjonalności 3.4. Lektura znaków – o przywracaniu utraconej całości doświadczenia Zakończenie . Bibliografia Nota Bibliograficzna Indeks NAZWISK SUMMARY