Interaktywna rehabilitacja. nowa perspektywa pracy fizjotera

Sortowanie:
Znaleziony: 1 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Interaktywna rehabilitacja. Nowa perspektywa pracy fizjotera
Interaktywna rehabilitacja. Nowa perspektywa pracy fizjotera
nowe Łódź 21 dni plecy

Interaktywna rehabilitacja. Nowa perspektywa pracy fizjoterapeuty Andrzej Krawański Wydawnictwo Uczelni Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej im. Prezydenta Stanisława Wojciechowskiego w Kaliszu Kalisz 2015 ISBN: 978-83-64090-43-1 liczba stron: 346 oprawa miękka . Spis treści . WPROWADZENIE 1. FIZJOTERAPEUTA I JEGO PACJENT/KLIENT W PLACÓWCE MEDYCZNEJ I W ŚRODOWISKU SPOŁECZNYM 1.1 Na czym polega praca fizjoterapeuty? 1.2 Dlaczego dotychczasowa współpraca terapeuty z pacjentem jest niewystarczająca? 1.3 Nowe wyzwania (zawodowe) i oczekiwania społeczne wobec fizjoterapeuty 1.4 Fizjoterapia i fizjoterapeuta w świetle literatury przedmiotu 2. CIAŁO I UMYSŁ W HOLISTYCZNYM I BIOMEDYCZNYNM MODELU ZDROWIA 2.1 Konsekwencje biomedycznego myślenia o zdrowiu dla terapii i edukacji 2.2 Próba połączenia biomedycznego i holistycznego paradygmatu zdrowia na gruncie terapii i edukacji 3. INTERAKTYWNA TERAPIA — ZASADNICZE ZAŁOŻENIA 3.1 Co oznacza pojęcie interaktywna terapia? 3.2 Komplementarność interaktywnej fizjoterapii i edukacji zdrowotnej 3.3 Dwa zasadnicze założenia leżące u podłoża interaktywnej pracy terapeuty z pacjentem klientem 3.3.1 Tworzenie aktywnego stosunku człowieka do własnego ciała i zdrowia 3.3.2 Dostrzeżenie przez fizjoterapeutę rozlicznych połączeń zachodzących pomiędzy człowiekiem a otaczającym światem 4. REKONSTRUKCJA OSOBOWOŚCI PACJENTA/KLIENTA JAKO CEL REHABILITACYJNY 4.1 Czynniki i procesy osobotwórcze w praktyce terapeutycznej 4.2 Rola posiadanej przez pacjenta/klienta wiedzy, demonstrowanych postaw, umiejętności i nawyków 4.3 Umiejętności życiowe (life skills) jako osobotwórczy efekt interaktywnej fizjoterapii 5. DWIE POTENCJALNE STRATEGIE POSTĘPOWANIA LECZNICZO-EDUKACYJNEGO FIZJOTERAPEUTY 5.1 Tradycyjny sposób myślenia i postępowania terapeutycznego i edukacyjnego na tle teorii pedagogicznej 5.2 Niezbędna dla tworzenia aktywnej postawy pacjenta/klienta strategia postępowania rehabilitacyjnego 5.3 Podmiotowość jednostki jako zasadniczy warunek dialogu terapeuty i pacjenta 5.4 Aksjologiczne aspekty rehabilitacji opartej na interaktywnych relacjach terapeuta — pacjent/klient 5.5 Dyrektywne a niedyrektywne podejście do rehabilitacji — podsumowanie 6. REHABILITACJA CIAŁA I UMYSŁU W PRAKTYCE TERAPEUTYCZNEJ 6.1 Co dla pacjenta i fizjoterapeuty oznacza hasło: aktywne uczenie się i nauczanie? 6.2 Aktywnie uczę się, biorę aktywny udział w procesie rehabilitacji. Kiedy tak się dzieje, co to oznacza w praktyce? 6.3 Myślenie kreatywne w praktyce terapeutycznej 6.4 Modele aktywnego uczenia się w zastosowaniu do rehabilitacji. Rehabilitacja przez doświadczanie 6.5 Dwie drogi oddziaływania rehabilitacyjnego i edukacyjnego w praktyce zawodowej fizjoterapeuty 6.6 Zajęcia rehabilitacyjne w formie warsztatowej 6.7 Wykorzystanie typowych metod i technik aktywizujących w relacjach fizjoterapeuta — pacjent 7. REHABILITACJA CIAŁA I UMYSŁU POPRZEZ INTERAKTYWNĄ FIZJOTERAPIĘ — PODSUMOWANIE 8. PIŚMIENNICTWO