Sortowanie:
Znaleziony: 3 ogłoszenie w kategorii Książki i czasopisma Polska: Wszystkie miasta
Człowiek w obliczu śmierci
Człowiek w obliczu śmierci
6 zł
nowe Kowale 30+ kilka dni temu

Człowiek w obliczu śmierci-Krajowa konferencja lekarzy i humanistów. Książka w dobrym stanie.

Oblicza współczesności. (Festiwal filozofii tom 6)
Oblicza współczesności. (Festiwal filozofii tom 6)
19 zł
Łódź 30+ kilka dni temu

Oblicza współczesności. (Festiwal filozofii tom 6) red. Ewa Starzyńska-Kościuszko, Andrzej Kucner, Piotr Wasyluk Instytut Filozofii UWM w Olsztynie Olsztyn 2014 ISBN: 978-83-60636-36-7 str. 643 oprawa miękka . SPIS TREŚCI . Przedmowa CZĘŚĆ I ŚMIERĆ BOGA – ŹRÓDŁA I WSPÓŁCZESNOŚĆ JOANNA HAŃDEREK, Śmierć boga raz jeszcze Mity i kontrowersje JACEK BRECZKO, Sekularyzacja i „zapomnienie o śmierci” a kryzys kultury europejskiej JADWIGA MIZIŃSKA, Powrót Boga Mistyka Pustelnika Jano PAWEŁ PIENIĄŻEK, Śmierć miłości i miłość śmierci: romantyczna ruina boskości HENRYK BENISZ, Zalążki nietzscheańskiej idei „śmierci Boga” w filozofii Schopenhauera AGNIESZKA BLOCH, Paradoks Boga na krzyżu Fryderyka Nietzsche gokrytyka chrześcijańskiego pojęcia Boga KRZYSZTOF MATUSZEWSKI, Cioran – egzystencja po śmierci Boga ANDRZEJ KUCNER, Ilu bogów umarło? Historyczne i współczesne znaczenie motywu śmierci boga MALWINA ROLKA, W świecie cieni Boga, czyli o bezdrożach współczesnych mitów JAN WADOWSKI, Wiara i religia w nomadyczno-informacyjnym świecie „zmarłego Boga” ANDRZEJ SERAFIN, Heidegger poganin PAWEŁ MURZICZ, Śmierć Boga i narodziny „istoty techniki” Tako rzecze Heidegger a po nim Foucault JERZY BYTNIEWSKI, Czym jest Bóg Junga i dlaczego umarł Bóg Nietzschego? PAWEŁ GRZESIK, Ateizm u Sartre’a Dlaczego Bóg nie może istnieć? ŁUKASZ RZĄDZIK, Śmierć Boga i co dalej? Albert Camus i rewolucja w Algierii KAROL JASIŃSKI, „Śmierć”, czy „zaćmienie Boga”? Buberowski punkt widzenia NATALIA ROSOSIŃSKA-KOZUB, Tęsknota Emila Ciorana za (Nie)Istniejącym KRZYSZTOF PIĄTEK, Współczesne losy Boga PIOTR GĄSOWSKI, Zjawisko duchowości ateistycznej O życiu duchowym bez boga według André Comte-Sponville’a MAŁGORZATA MRÓWKA, „Śmierć Boga” w kontekście rozważań o odpowiedzialności MAŁGORZATA IZABELA REĆKO, „Śmierć Boga” i „odrodzenie” jako szkic kondycji ludzkiej tożsamości na fragmentach twórczości Leszka Kołakowskiego i filozofii współczesnej JACEK SOBOTA, Bóg podmieniony Motywy metafizyczne w literaturze science fiction Irena Betko, Człowiek w obliczu „Boga żywego”, czyli dwie koncepcje osobowości w utworach poetyckich Hryhorija Skoworody i Iwana Franko ALEKSANDRA DRZAŁ-SIEROCKA, Dyskursywny minimalizm kartofla vs fajerwerki dla melancholika O dwóch filmowych końcach świata bez (mimo) boga NATALIA KUĆMA, Bóg śmierci i człowiek Refleksje moralno-estetyczne nad mangą Death Note CZĘŚĆ II HISTORIA W GRANICACH I POZA GRANICAMI SENSU PIOTR BARTULA, Przypływy i odpływy ideologii LESZEK KLESZCZ, Czy „zmierzch Zachodu”? MIECZYSŁAW JAGŁOWSKI, Splendor i spustoszenie Piątego Imperium O metamorfozach kulturowego imaginarium Portugalii ADAM KARPIŃSKI, Mikołaja Bierdiajewa sens twórczości jako sens historii Fotografia jednego ujęcia KRZYSZTOF D. SZATRAWSKI, Kultura jako proces i jako narracja MARTA BARANOWSKA, Historia jako eksperyment myślowy Spacer Jana Jakuba Rousseau poza granice cywilizacji MARCIN PEŁKA, Sens historii w polskiej filozofii dziejów CZĘŚĆ III INSTRUMENTALIZM I ANARCHIZM W NAUCE MICHAŁ KRUSZELNICKI, WOJCIECH KRUSZELNICKI, Triumf nowego instrumentalizmu w polskim szkolnictwie wyższym Interwencje socjopedagogiczne między buntem a rezygnacją BARTOSZ ŻUKOWSKI, Semantyczne aspekty instrumentalis tycznych koncepcji rozwoju nauki ALEKSANDER GEMEL, Kwestia statusu semantycznego i kognitywnej struktury kategorii barwnych Przyczynek do sporu instrumentalizm-realizm PIOTR ŁUKOWSKI, Myślenie stereotypem – skutek manipulacji czy logiczna konieczność? JAROSŁAW STRZELECKI, Ku realizmowi informacyjnemu RENATA TRELA, Paula Feyerebenda obrona społeczeństwa przed nauką ALEKSANDER BIELECKI, JOANNA M CICHOCKA, DOROTA PIKUŁA, Anarchizm metodologiczny jako twórcze prowizorium w naukach przyrodniczych

" I więcej nie pamiętam" Adiny Blady Szwajger
" I więcej nie pamiętam" Adiny Blady Szwajger
11 zł
Olszyna 30+ kilka dni temu

Autorka - lekarka w szpitalu dziecięcym Bersonów i Baumanów, od stycznia 1943 łączniczka ŻOB po stronie aryjskiej, uczestniczka Powstania Warszawskiego ? opiekowała się swymi małymi pacjentami w potwornych warunkach, bez lekarstw, jedzenia, środków czystości. I była z nimi do końca: na wieść, że do szpitala lada moment wejdą Niemcy, podała im truciznę. - Jest to relacja uczestnika i świadka tragicznych i nieludzkich wydarzeń, napisana z najbardziej ludzkim stosunkiem do życia - powiedział Marek Edelman. Szczególnie wstrząsające są wspomnienia autorki dotyczące tworzenia i prowadzenia szpitali w warszawskim getcie. Ciężka praca personelu medycznego, który za wszelką cenę starał się ratować życie dzieci, po to aby się okazało, że przy niedożywieniu, zimnie, przeludnieniu i okrucieństwie okupanta, wszelkie działania były beznadziejne. Praca lekarzy sprowadzała się do zapewnienia małym pacjentom w miarę możliwości poczucia bezpieczeństwa i jak najlepszych warunków w obliczu nieuleczalnych chorób i śmierci. Nie można sobie wyobrazić sytuacji, kiedy lekarz zamiast ratować życie, musi podać małym podopiecznym morfinę, aby nie byli świadomi wykonywanej na nich egzekucji. Relacja pokazuje także co działo się z ludźmi, którym udało się wydostać z getta. Jak ciężkie i niebezpieczne dla nich i osób niosących im pomoc były warunki w okupacyjnej Warszawie. Wspomnienia Adiny Blady-Szwajger otwierają oczy na okrutny los jaki człowiek może zgotować człowiekowi, do czego może prowadzić chora idea, a także zwykłe ludzkie przywary jak podłość, chciwość czy zawiść. Z jakim piętnem musi żyć człowiek, któremu udało się przeżyć śmierć najbliższych, zagładę własnego narodu, który musiał dokonywać nieludzkich wyborów, aby ratować innych? Dzięki wspomnieniom, tych, którzy przeżyli, następne pokolenia będą pamiętać o ofiarach, a okrutne zdarzenia nie pójdą w zapomnienie. Powinno się pamiętać, że wojna to nie tylko bohaterska walka z bronią w ręku, ale również codzienność zwykłych ludzi,także dzieci, które mają prawo do beztroskiego dzieciństwa.